Rage - LIVE @ Kyttaro - Athens 27/11/2015 PHOTOS & VIDEOS













































Λίμνη Πλαστήρα - Καρδίτσα


Ένας από τους πιο ξεχωριστούς ταξιδιωτικούς προορισμούς της χώρας μας, η γνωστή και ως  «Μικρή Ελβετία», λίμνη Πλαστήρα, περιβάλλεται από ένα φυσικό σκηνικό απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, επιφυλάσσοντας αμέτρητες εκπλήξεις στους επισκέπτες της.



Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της Ελλάδας και βρίσκεται στο οροπέδιο της Νεβρόπολης, στο Νομό Καρδίτσας. Η λίμνη δημιουργήθηκε στην τοποθεσία, όπου κατά την αρχαιότητα ο ποταμός Ταυρωπός, περνούσε για να συναντήσει τον Αχελώο, 

Σχηματίστηκε το 1959 με την ολοκλήρωση του φράγματος στον ποταμό Ταυρωπό και η ιδέα για την κατασκευή της ανήκε στον στρατιωτικό και πολιτικό Νικόλαο Πλαστήρα, απ' όπου πήρε και το όνομα της. 


Να σημειωθεί ότι πριν την κατασκευή της λίμνης, υπήρχε στο οροπέδιο αεροδρόμιο, όπου προσγειώθηκε στην Ελλάδα το πρώτο συμμαχικό αεροπλάνο.

Η λίμνη περιέχει 400 εκατ. κυβικά μέτρα νερού, έχει μέγιστο μήκος 12 χλμ, μέγιστο πλάτος 4 χλμ, η συνολική της επιφάνεια είναι 24 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ενώ το μέγιστο βάθος της είναι γύρω στα 60 μέτρα. 

Το νερό της χρησιμοποιείται για άρδευση και ηλεκτροπαραγωγή, καθώς εκεί κοντά, στο χωριό Μητρόπολη, βρίσκεται και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο.

Η περιοχή της Λίμνης είναι προστατευόμενη από την ευρωπαϊκή νομοθεσία του δικτύου Natura 2000 με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την εντάσσουν ως μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες περιοχές της Ελλάδας στο πλαίσιο του δικτύου. 

Η λίμνη Πλαστήρα αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών όλες τις εποχές του χρόνου καθώς διαθέτει εκτός από ονειρική ομορφιά πλήθος εντυπωσιακών αξιοθέατων. 

Στην περιοχή θα βρείτε θρησκευτικά μνημεία με μεγάλο πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, μοναστήρια, μουσεία, το φράγμα, το βοτανικό κήπο, το ορειβατικό καταφύγιο Αγράφων, τοξωτά γεφύρια και σπήλαια, καθώς και σημεία που προσφέρουν πανοραμική θέα στη λίμνη Πλαστήρα που κόβουν την ανάσα. 


Παράλληλα, περιτριγυρίζεται από δεκάδες παραδοσιακά και φιλόξενα χωριά, χτισμένα σε παραμυθένια τοπία. Κάποια από αυτά είναι πολύ τουριστικά ενώ κάποια άλλα σχεδόν άγνωστα και έρημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε ένα έχει τις δικές του ομορφιές και τα ιδιαίτερα μυστικά του να αποκαλύψει.

Επισκεφθείτε τα πλέον τουριστικά Νεοχώρι και Καλύβια Πεζούλας για να διασκεδάσετε και για τα πολύ όμορφα καταλύματα που διαθέτουν και ζήστε το ρομαντισμό στην Καστανιά και την Πεζούλα. Κάντε αεραθλήματα στον Ελληνόπυργο και απολαύστε φρεσκότατες πέστροφες στον Μπελοκομίτη. Δείτε την ανατολή από τη Νεράιδα και εκστασιαστείτε από τη θέα του θεσσαλικού κάμπου από το Μοσχάτο.

Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να γίνει ένα με τη φύση εξερευνώντας το εντυπωσιακό τοπίο της λίμνης μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων όπως canoe-kayak, θαλάσσιο ποδήλατο και βόλτα με μια παραδοσιακή πιρόγα.

One of the most distinguished destinations of the country, known as "Little Switzerland", lake Plastiras, surrounded by a natural setting of unparalleled natural beauty, reserving countless surprises its visitors.

This is one of the largest artificial lakes in Greece and is located on the plateau Nevropolis in Karditsa prefecture. The lake was created in the location where the ancient river Tavropos, went to meet Acheloos river.


Formed in 1959 with the completion of the dam at the river Tavropos the idea for building belonged to the militarian and politician Nikolaos Plastiras, from where it got its name.

Note that before the construction of the lake, there was an airport at the plateau, where the first allied aircraft landed in Greece at second world war.


The lake contains 400 million cubic meters of water, has a maximum length of 12 km, maximum width of 4 km, the total area is 24 square kilometers, and its maximum depth is around 60 meters.

The water used for irrigation and power generation, as well as nearby the village Cathedral, located one hydroelectric plant.


The area of the lake is protected by European legislation Natura 2000 sites with special features that incorporates it as one of the most interesting locations in the network.

Lake Plastiras attracts thousands of visitors all year round as it has except dreamy beauty multitude of impressive sights.

The area offers religious monuments with great cultural and architectural interest, monasteries, museums, the dam, the botanic garden, mountain lodge of Agrafa, arched bridges and caves, as well as places that offer panoramic views of breathtaking Lake Plastiras.

At the same time, the area is surrounded by dozens of traditional and welcoming villages, built in fairytale landscapes. Some of them are too touristy and some almost unknown and deserted. The only sure thing is that each one has its own beauty and particular secrets to reveal.

Visit the most tourist Neochori and Kalyvia Pezoulas to have fun, where there are very beautiful accommodations and experience the romance in Kastania and Pezoula. Make air sports in Ellinopyrgos and enjoy delicious fresh trout in Belokomitis. Watch the sunrise from Neraida and ecstatic by the view of the Thessaly plain from Moschato.

Visitors will have the opportunity to become one with nature by exploring the spectacular scenery of the lake through a variety of activities such as canoe-kayak, pedal boat and ride on a traditional dugout.

Language translated by Google Translator.

Source: www.newsbeast.gr

Ιτέα - Φωκίδα


Η όμορφη παραλιακή κωμόπολη του νομού Φωκίδας αποτελεί επίνειο της Άμφισσας και είναι χτισμένη στον Κρισαίο κόλπο (ή κόλπο της Ιτέας), στον Κορινθιακό.


Πίσω από την πόλη απλώνεται ο Ελαιώνας της Άμφισσας, με φόντο την Γκιώνα και τον Παρνασσό, πάνω στον οποίο διακρίνονται οι Δελφοί και το Χρισσό.

Από την παραλία της Ιτέας κοιτώντας προς τη θάλασσα μπορεί κανείς να διακρίνει το Γαλαξίδι, ακόμα και την Πελοπόννησο. Η Ιτέα βρίσκεται νότια της Άμφισσας, βορειοανατολικά του Γαλαξιδίου και νοτιοδυτικά των Δελφών, πόλεις με τις οποίες συνδέεται οδικά.

Η Ιτέα αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Δήμου Δελφών. Παραθαλάσσια μεταξύ των δύο αρχαίων ελληνικών πόλεων, της Κίρρας και του Χαλαίου, στην περιοχή της σύγχρονης Ιτέας, υψωνόταν μια θαλερή ιτιά, δίπλα στην οποία ανάβλυζε πηγή με δροσερό και γλυκό νερό και ήταν η μοναδική στην περιοχή. 

Το όνομά της η πόλη το πήρε από το δέντρο και μάλιστα ακόμα και σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής την αποκαλούν Ιτιά και όχι Ιτέα.

Στη σημερινή θέση Γ(ου)λάς Ιτέας, βρίσκονται ερείπια Υστεροελλαδικής περιόδου και θεμέλια οικιών και αντερεισμάτων, άγνωστου οικισμού. 

Στα αξιοθέατα της πόλης ανήκει η εκκλησία της «Μεταμόρφωσης του Σωτήρος», της οποίας η ανέγερση άρχισε το 1890, μεγάλο έργο για τα δεδομένα όχι μόνο εκείνης της εποχής, αλλά και του σήμερα, καθώς και καταφύγια, φυσικής ομορφιάς, όπως είναι ο λόφος των Αγίων Αναργύρων, ο ελαιώνας και τα νησάκια στον κόλπο της Ιτέας.


Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διάφορες βραχονησίδες στον κόλπο της Ιτέας (Κρισσαίος) που είχαν χρησιμοποιηθεί ως καταφύγια κατά τους λεγόμενους "σκοτεινούς" πρωτοβυζαντινούς αιώνες.

Τα νησιά αυτά αναφέρονται από όλους σχεδόν τους περιηγητές που πέρασαν με πλοίο από την περιοχή. 
Το πιο απομακρυσμένο από τα επτά νησιά του κόλπου της Ιτέας , ο Άγιος Δημήτριος, βρίσκεται στο μέσον σχεδόν της απόστασης από τα δύο λιμάνια , Ιτέας και Γαλαξιδίου και έχει διάσπαρτα θεμέλια σπιτιών, ενώ στο νησάκι Άγιος Κωνσταντίνος, βρίσκεται το ομώνυμο εκκλησάκι. 

Η σύγχρονη πόλη προσφέρει στους επισκέπτες της πολλές επιλογές για διασκέδαση, αλλά και χαλάρωση, ενώ η θέση της την καθιστά την ιδανική βάση για εξορμήσεις στην γύρω περιοχή.


The beautiful coastal town of Phocida prefecture is the port of Amfissa and is built in Krisaios Bay (or Bay of Itea), at the Corinthian gulf.

Back from the city lies the olive grove of Amfissa, background Giona and Parnassus mountains, on which distinguished Delphi and Chrissos.


On the beach of Itea looking towards the sea one can distinguish Galaxidi, even the Peloponnese. Itea is located south of Amfissa,  northeast of Galaxidi and southwest of Delphi cities with which road is connected.

Itea is the second largest city of the municipality Delphi. Seafront between two ancient Greek cities, Kirra and Haleos, in modern Itea, stood a vigorous willow, next to which gushed source with cool fresh water and was unique in the region.


The name of the city comes from the tree and indeed even today the locals call the town Willow rather Itea.

In the current position Goulas of Itea ruins late period and houses foundations and abutments of an unknown town.


The church of "Transfiguration" belongs to the sightseeings, whose construction began in 1890, much work for data not only at the time, but today, as well as shelters, natural beauty, such as the hill of Saints Anargyri, the olive grove and the islands in the bay of Itea.

There are interest several islets in the bay of Itea (Krissaios) that were used as shelters during the so-called "dark" early Byzantine centuries.

These islands mentioned by almost all travelers who took the boat from the area.
The most remote of the seven islands in the Gulf of Itea, Agios Dimitrios, located almost in the middle of the distance of the two ports, Itea and Galaxidi and has scattered foundations of houses, while the islet Agios Konstantinos, is the chapel.

The modern town offers visitors many options for entertainment and relaxation, and the location makes it an ideal base for exploring the surrounding area.

Language translated by Google Translator.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Μονή Αρκαδίου - Ρέθυμνο


Η ιστορική Ιερά Μονή Αρκαδίου στην Κρήτη αποτελεί ένα από τα πιο 
σημαντικά αξιοθέατα του νησιού, τόσο λόγω της σημαντικής της 
ιστορίας, όσο και της μοναδικής αρχιτεκτονικής της.

Σύμφωνα με την παράδοση θεμελιώθηκε από τον αυτοκράτορα 
Ηράκλειο και ανοικοδομήθηκε τον 5ο αιώνα, από τον Βυζαντινό 
Αυτοκράτορα Αρκάδιο, του οποίου το όνομα φέρει προς τιμή του.


Άλλοι αναφέρουν ότι ιδρύθηκε από κάποιον μοναχό Αρκάδιο και γι΄αυτό 
ονομάστηκε μονή Αρκαδίου. Ερείπια της πρώτης μονής διατηρούνται 
σήμερα στο βορειοδυτικό μέρος του περιβόλου της.

Κτίσθηκε σε μικρό εύφορο και κατάφυτο οροπέδιο σε θέση στρατηγική 
της ΒΔ. πλαγιάς του όρους Ίδη πάνω από φαράγγι, που συνδέει τις 
επαρχίες Ρεθύμνου, Μυλοποτάμου και Αμαρίου.

Η Μονή Αρκαδίου απέχει 23 χιλιόμετρα από την πόλη του Ρεθύμνου και 
η πρώτη ολοκληρωμένη φρουριακή μορφή της δημιουργήθηκε την 
τελευταία περίοδο της Ενετοκρατίας. 

Το σημαντικότερο μέρος της Μονής Αρκαδίου είναι ο κεντρικός δίκλιτος 
ναός, το Καθολικόν, που είναι αφιερωμένος στη Μεταμόρφωση του 
Σωτήρος (το ένα κλίτος), και στους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη (το 
έτερο κλίτος) και ο οποίος περιβάλλεται από πολύ παχύ αυλότοιχο.


Η Μονή περιβάλλεται από ένα τοπίο κατάφυτο από δρυάδες, πρίνους, 
κουκουναριές και αμπέλια. Σε αυτήν είναι φανερές ποικίλες επιρροές 
στην αρχιτεκτονική της από την πρώτη αναγεννησιακή περίοδο, γοτθικό 
και κλασικό ρυθμό και πρώιμο μπαρόκ. 

Απέκτησε αρχικά φήμη κυρίως ως κέντρο αντιγραφής ελληνικών 
χειρογράφων, εργασία που είχαν επωμιστεί οι καλόγεροι του 
μοναστηριού. Παράλληλα, ήταν γνωστή και για τα περίτεχνα κεντητά 
άμφια που δημιουργούσε.

Στις 8 Νοεμβρίου του 1866, ένα στράτευμα αποτελούμενο από 15.000 
Τούρκους εφοδιασμένους με 30 κανόνια και υπό την ηγεσία του 
Σουλεϊμάν μπέη πολιόρκησε το μοναστήρι, όπου βρίσκονταν 325 
ένοπλοι πολεμιστές με τα γυναικόπαιδα που συνολικά αριθμούσαν 964 
άτομα μαζί με τους ιερωμένους. 

Μετά από αντίσταση δύο ημερών και για να μην πέσουν στα χέρια του 
εχθρού, οι πολιορκημένοι με προτροπή του ηγουμένου της Μονής, 
Γαβριήλ, προχώρησαν στην ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης και 
θάφτηκαν κάτω από τα ερείπια μαζί με πολλούς από τους πολιορκητές.

Μετά την απελευθέρωση το μοναστήρι ανοικοδομήθηκε στο πρότυπο 
του αρχικού σχεδίου και έτσι αυτό που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης δε 
διαφέρει πολύ από το αρχικό. 

Στο μουσείο της Μονής που διαθέτει η μονή θα δείτε ευρήματα 
εκθέματα από το «ολοκαύτωμα του Αρκαδίου», θρησκευτικά κειμήλια 
της μονής, όπλα και εικόνες. 

Η UNESCO έχει χαρακτηρίσει το Αρκάδι Ευρωπαϊκό Μνημείο Ελευθερίας.

The historical Monastery of Arkadi in Crete is one of the most important 
attractions of the island, because of the significant history and its unique 
architecture.
According to tradition founded by Emperor Heraklios and rebuilt in the 5th 
century by the Byzantine Emperor Arcadius, whose name bears his honor.
Others say that it was founded by a monk Arcadius and therefore named 
Arkadi Monastery. Ruins of the first monastery have been preserved in the 
northwestern part of the precinct.


Built in a small fertile and wooded plateau in the NW slope of Mount 
Ida over one canyon, connecting the provinces of Rethymno, Mylopotamos and 
Amari.

Arkadi Monastery is 23 kilometers far from the city of Rethymnon and the 
first complete fortress was created in the last period of the Venetian.


The most important part of the Monastery of Arkadi is the central two-aisled 
church, the Catholic, dedicated to the Transfiguration of the Savior (one aisle), 
and the Saints Constantine and Helen (the other aisle) and surrounded by a 
very large yard walls.

The monastery is surrounded by a landscape full of dryads, oaks, pines and 
vines. In this variety of influences are evident in the architecture of the first 
renaissance, gothic and classic rhythm and early baroque.


It gained fame initially mainly centered copying Greek manuscripts, work 
were shouldered by the monks of the monastery. At the same time, it was 
known for its elaborately embroidered vestments was creating.

On November 8, 1866, an army consisting of 15000 Turks equipped with 30 
cannons and under the leadership of Suleiman besieged the monastery, 
where were 325 armed warriors with the women that together numbered 964 
people including priests.

After two days of resistance and to avoid falling into enemy hands, the 
besieged instigation of the Abbot of the monastery, Gabriel, proceeded to 
blow the powder magazine and were buried under the rubble along with many 
of the besiegers.

After releasing the monastery was rebuilt in the standard of the original plan so 
what is seen today was not much different from the original.

The museum of the monastery featuring the monastery you will see exhibits 
findings from the "holocaust of Arkadi" religious relics of the monastery, 
weapons and images.

UNESCO has designated Arkadi as European Freedom Monument.

Language translated by Google Translator.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Πύλος - Μεσσηνία


Στη νοτιοδυτική πλευρά της Πελοποννήσου δεσπόζει μια πόλη με έντονο νησιώτικο χαρακτήρα και γοητευτική ατμόσφαιρα. Η Πύλος είναι μια όμορφη πολιτεία, χτισμένη γύρω από ένα λιμανάκι σαν ζωγραφιά.


Δανείστηκε το όνομά της από τη γειτονική ομηρική Πύλο του φημισμένου Nέστορα, σχεδιάστηκε μετά από την περίφημη Ναυμαχία του Ναβαρίνου (1827) από τους Γάλλους μηχανικούς του στρατηγού Mαιζόν και κατοικήθηκε από Mικρασιάτες, Eπτανήσιους και Μοραΐτες.

Απλώνεται αμφιθεατρικά σε ένα πανέμορφο περιβάλλον στα χρώματα του Iονίου πελάγους και της μεσσηνιακής γης, σε ένα από τα πιο ασφαλή αγκυροβόλια στη Μεσόγειο, με τη νήσο Σφακτηρία να ορίζει την ομορφιά της και με τον όρμο του Nαβαρίνου στην αγκαλιά της. 

Πέτρινα σπίτια με χρωματιστές λεπτομέρειες λουλουδιών, φιλόξενες αυλές, ρομαντικά στενά και στο κέντρο της η πλατεία των Τριών Nαυάρχων με τα καφέ να σας προσκαλούν για στιγμές χαλάρωσης κάτω από τους φοίνικες και τον αιωνόβιο πλάτανο. 

Η πλατεία είναι αφιερωμένη στη Ναυμαχία του Ναβαρίνου και στο κέντρο της θα δείτε το μνημείο με τα ονόματα των επικεφαλής του συμμαχικού στόλου στην ιστορική ναυμαχία.

Δεξιά και αριστερά του δεσπόζουν ένα βενετσιάνικο και ένα τούρκικο κανόνι. Στις 20 Οκτωβρίου γιορτάζονται στην πόλη τα Ναβαρίνια, με μια πλειάδα πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Ψηλά στον λόφο υψώνεται ο ναός της Kοίμησης της Θεοτόκου και στο λιμάνι θα δείτε το Δημαρχείο και δίπλα του η ανακαινισμένη διώροφη οικία του ολυμπιονίκη Kωστή Tσικλητήρα, όπου θα στεγαστεί μελλοντικά η Βιβλιοθήκη και η Πινακοθήκη του Δήμου Πύλου. 

Στο διατηρητέο Παλιό Γυμνάσιο φιλοξενείται το Ινστιτούτο Aστροσωματιδιακής Φυσικής «Nέστωρ» του Εθνικού Αστεροσκοπείου, όπου εκπονείται ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά πειράματα παγκοσμίως.

Περπατήστε στα στενάκια που ξετυλίγονται γύρω από την πλατεία και ανακαλύψτε τα λογής λογής τουριστικά μαγαζάκια και τα ανηφορικά δρομάκια με τα σκαλοπάτια, που θα σας οδηγήσουν στα ψηλότερα τμήματα του οικισμού. 

Από την άκρη του οικισμού εύκολα φτάνει κανείς στο κάστρο, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα φρούρια στην Eλλάδα, που αποτελεί ένα έξοχο δείγμα της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής από τον 16ο αιώνα και μετέπειτα. 

Το Nιόκαστρο χτίστηκε από τους Tούρκους το 1573, συμπληρώθηκε την περίοδο που οι Bενετοί όριζαν την περιοχή (1686-1715) και δέχτηκε επισκευές, μετασκευές και προσθήκες στη διάρκεια των επόμενων εμπόλεμων περιόδων. 

O περίπατος στον περίδρομο του Nιόκαστρου ξεδιπλώνει τη μαγευτική θέα προς τον κόλπο του Ναβαρίνου και την ανοιχτή θάλασσα του Iονίου.
On the southwest side of the Peloponnese a city dominates with a strong island character and charming atmosphere. Pylos is a beautiful state, built around a harbor like a painting.
Borrowed its name from the nearby Homeric Pylos of famous king Nestoras, designed after the famous Battle of Navarino (1827) by the French general's Mezon engineers and inhabited by people coming from Mikra Asia, Ionian Islands and Morias.


Spreads amphitheater in a beautiful setting in the colors of the Ionian Sea and the Messinian land, in one of the safest anchorages in the Mediterranean, with the island Sfaktiria define its beauty and the Bay of Navarino in her arms.

Stone houses with colorful flower arrangements, inviting courtyards, romantic and close to the center of the Square of the Three Navarchoi with the coffee shops to invite you to relax under the palm trees and the perennial tree.


The square is dedicated to the Battle of Navarino and in its center you will see the monument with the names of the heads of the allied fleet in the historic battle.

Right and left from it dominate a Venetian and a Turkish cannon. On October 20 "Navarinia" is celebrated in the city, with a variety of cultural events.


High on the hill stands the church of the Assumption and at the port you will see the Town Hall and next to the renovated two-storey house of Olympic champion Kostis Tsiklitiras, which will be housed in the future, the Library and the Art Gallery of the Municipality of Pylos.

In the landmark Old Gymnasium hosted the Institute of Physics "Nestor" of the National Observatory, which prepared one of the most important scientific experiments worldwide.

Walk the streets that unfold around the square and discover all sorts of tourist shops and steep streets with steps that will lead to higher parts of the village.

On the edge of town you can easily arrive at the castle, one of the best preserved fortresses in Greece, which is an excellent example of military architecture from the 16th century onwards.

Niokastro built by the Turks in 1573, filled the period when the Venetians enclosing the area (1686-1715) and received repairs, alterations and additions over the next wartime.

The walk on the road of Niokastro unfolds its magnificent view of the bay of Navarino and the open waters of the Ionian Sea.

Language translated by Google Translator.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Στεμνίτσα - Αρκαδία


Η ιστορική Στεμνίτσα είναι ένα από τα πιο γοητευτικά χωριά της Αρκαδίας, χτισμένη στο Μαίναλο, σε ύψος 1080 μέτρων, αγκαλιασμένη από κερασιές, καρυδιές και πλατάνια.



Η περιοχή είναι από την αρχαιότητα γνωστή ως Υψούς. Σύμφωνα με τη μυθολογία, η αρχαία Υψούς χτίστηκε από τον Υψούντα, έναν από τους πενήντα γιους του βασιλιά της Αρκαδίας Λυκάονα. 

Είναι άγνωστο πότε ακριβώς μετονομάστηκε σε Στεμνίτσα αλλά εικάζεται ότι έγινε τον 7ο αιώνα μ.Χ., μετά την εποίκιση των περιοχών από Σλάβους, καθώς Στεμνίτσα σημαίνει τόπος δασώδης και σκιερός στα σλαβικά.

Γνώρισε μεγάλη ακμή κατά τη βυζαντινή περίοδο, όταν ήταν γνωστές οι στεμνιτσιώτικες καμπάνες. 
Η Στεμνίτσα έχει κηρυχθεί ιστορικός διατηρητέος οικισμός από το 1985 και αποτελεί από μόνη της ένα αξιοθέατο της περιοχής για την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της, τη μαγευτική θέα στην φύση και τα φιλόξενα καλντερίμια της, με τα κάθε λογής παραδοσιακά καταστήματα και καταλύματα. 

Την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας εξελίχθηκε σε σημαντικό κέντρο μεταλλοτεχνίας και οι πλανόδιοι κυρίως τεχνίτες της δημιούργησαν έργα εξαιρετικής τέχνης και πέρα από τα σύνορα της Αρκαδίας.

Η μακρόχρονη παράδοση στην τέχνη των μετάλλων, γέννησε την σπουδαία Δημόσια Σχολή Αργυροχρυσοχοΐας και ανέδειξε σπάνια επαγγέλματα και τέχνες όπως χαλκωματάδες,σιδηρουργούς και χρυσοχόους. 

Στην επανάσταση του '21 η Στεμνίτσα έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήταν η έδρα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που την αποκαλούσε χωριατοπούλα του Μοριά. 


Ο περίπατος στον οικισμό αποκαλύπτει στον επισκέπτη επιβλητικά πέτρινα πυργόσπιτα, όπως το τριώροφο της οικογένειας Ροΐλου και Γιαννάκου Κολοπανά, καθώς και τις οικίες Μπουρνάζου και Χατζή, όπου στεγάζεται και το Λαογραφικό Μουσείο.

Εδώ αναπαρίστανται τα εργαστήρια παραδοσιακών επαγγελμάτων, όπως του αργυροχόου, του καμπανά, του γανωματή, του κηροπλάστη και στεγάζεται μία ενδιαφέρουσα συλλογή με μεταβυζαντινές εικόνες, έργα κεραμικής, κεντητικής, ξυλογλυπτικής, υφαντά και ενδυμασίες.


Περπατήστε στα σοκάκια του οικισμού με τα υπέροχα σπίτια και καταλήξτε στη ζωντανή πλατεία για φαγητό και γλυκό. 

Οι πολλές πέτρινες θολωτές κρήνες, η εντυπωσιακή θέα από το ύψωμα Κάστρο, τα υπέροχα ντόπια γλυκίσματα, όλα σε τοποθεσία μοναδικού φυσικού κάλλους ανάμεσα στο ελατόδασος και τις ομορφιές από το φαράγγι του Λούσιου θα σας μαγέψουν.

Historic Stemnitsa is one of the most charming villages of Arcadia, built in Mainalo at a height of 1080 meters, embraced by cherry, walnut and maple trees.
The area is known since antiquity as Ypsous. According to legend, the ancient Ypsous built by Ypsounta, one of the fifty sons of King Lycaon of Arcadia.


It is unknown exactly when it was renamed Stemnitsa but allegedly took place in the 7th century AD, after the colonization of areas from Slavs, as Stemnitsa means place wooded and shaded in Slavic.

Flourished during the Byzantine period, when it was known stemnitsian bells.
Stemnitsa declared historic conservation village since 1985 and is itself an attraction for traditional architecture, the breathtaking views of nature and the cozy cobbled streets, with all kinds of traditional shops and accommodation.

During the Ottoman rule became an important machining center and itinerant craftsmen mainly created magnificent art projects beyond the borders of Arcadia.

The long tradition in the art of metal, gave birth to the great Public School of Goldsmith and showed rare professions and crafts as coppersmiths, blacksmiths and goldsmiths.


In the revolution of 1821 Stemnitsa played a leading role. It was the seat of Theodoros Kolokotronis who called the village milkmaid of Morias.

The walk to the village reveals the visitor imposing stone towers, such as the three-story Roilos family and Giannakos Kolopanas and the Bournazos and Hatzis houses, which houses the Folklore Museum.

Here represented workshops traditional professions such as the silversmith, the bell maker, the tinker, the candlemaker and also housed an interesting collection of post-Byzantine icons, pottery, embroidery, woodwork, textiles and apparels.

Walk the streets of the village with beautiful homes and end up in the lively square for dinner and dessert.

The many stone vaulted fountains, the spectacular view from the Castle hill, wonderful local pastries, all in unique natural beauty situated between the pine forest and the beauty of the gorge of Lucius river will enchant you.

Language translated by Google Translator.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Ηγουμενίτσα - Θεσπρωτία



Πρωτεύουσα του νομού Θεσπρωτίας και μεγάλο φυσικό λιμάνι με αξιόλογη εμπορική και τουριστική κίνηση, η Ηγουμενίτσα αποτελεί βασική πύλη εισόδου στην Ελλάδα από τη Δυτική Ευρώπη.
Στεφανωμένη από πευκόφυτους λόφους, η σύγχρονη πόλη έχει όμορφο παραλιακό δρόμο με πλατάνια και πάρκο. Τα εστιατόρια και τα καφέ μπαρ στην παραλία συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κίνηση. Οι ανασκαφικές έρευνες στην περιοχή του Λαδοχωρίου αποκάλυψαν οικισμό της Ρωμαϊκής Περιόδου. Η Ηγουμενίτσα έχει 8.722 κατοίκους. Aπέχει 483 χλμ BΔ (μέσω Pίου - Aντιρρίου) από την Aθήνα και 470 χλμ NΔ από τη Θεσσαλονίκη.




ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

Το Κτίριο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης
ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Το Πνευματικό Κέντρο
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, όπου πραγματοποιούνται πολιτιστικές εκδηλώσεις.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ

*KOΛYMΠI: Στο Δρέπανο, στο Mακρυγιάλι και στο Kαλάμι.
*TOΠIKEΣ EKΔHΛΩΣEIΣ-ΠANHΓYPIA:
 Το καρναβάλι τις Απόκριες.
Η Ναυτική Εβδομάδα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στις αρχές Aυγούστου, τα "Θεσπρωτικά", πολιτιστικές εκδηλώσεις.
*METAKINHΣEIΣ ΣTO EΣΩTEPIKO: KTEΛ Hγουμενίτσας, τηλ. 22309, 22408.
*ΠPΩTEΣ BOHΘEIEΣ: Kέντρο Yγείας, τηλ. 24420-4, φαρμακεία, τηλ. 23856, 23220, 22559.
*XPHΣIMA THΛEΦΩNA: Aστυνομία 29617, Tροχαία 29624, Λιμεναρχείο 99460, EΛTA 22209.
The capital of the prefecture of Thesprotia and large natural harbor with considerable commercial and tourist traffic, Igoumenitsa is a key gateway to Greece from Western Europe. Crowned by pine trees, the modern city has beautiful promenade with trees and park. The restaurants and coffee bars on the beach collecting busiest. Excavations in the area revealed Ladochori settlement of the Roman Period. Igoumenitsa has 8,722 inhabitants. Apechei 483 miles NW (via Rio - Antirrio) from Athens and 470 km SW of Thessaloniki.

Language translated by Google Translator

Πηγή: www.in.gr

Βίτσα - Ιωάννινα


Ένα από τα όμορφα χωριά του κεντρικού Ζαγορίου, η γραφική Βίτσα είναι χαρακτηρισμένη ως παραδοσιακός οικισμός, ενώ διακρίνεται για το ιδιαίτερο ιστορικό, αρχιτεκτονικό και οικολογικό ενδιαφέρον.



Βρίσκεται σε απόσταση 36 χιλιομέτρων από την πόλη των Ιωαννίνων, πάνω στον οδικό άξονα του Κεντρικού Ζαγορίου, στα όρια του Εθνικού Δρυμού Βίκου-Αώου και στην αρχή της περίφημης χαράδρας του Βίκου.

Κτισμένη αμφιθεατρικά σε περιοχή απαράμιλλου φυσικού κάλλους, εντυπωσιάζει και προκαλεί τον επισκέπτη να περιδιαβεί τα καλντερίμια της και να ανακαλύψει τα μυστικά της. 


Πρόκειται για ένα οικιστικό σύνολο, που διακρίνεται για την ενότητα των λιθόκτιστων οικιών, εκκλησιών, δρόμων και πλατειών του, που το καθιστούν ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά χωριά των Ζαγοριών του Κεντρικού Ζαγορίου. 

Αποτελείται από δύο χωρικές ενότητες (μαχαλάδες), την Άνω Βίτσα και την Κάτω Βίτσα. Οι κύριες οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων στρέφονται γύρω από την κτηνοτροφία και τον αγροτουρισμό. 

Ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ναοί του Αγίου Νικολάου, της Κοιμήσεως Θεοτόκου και των Ταξιαρχών, αλλά και το γεφύρι του Μίσσιου πάνω από τον ποταμό Βοϊδομάτη. 

Οι εκκλησίες και τα μοναστήρια που υπάρχουν διάσπαρτα στο Ζαγόρι αντικατοπτρίζουν τον πλούτο και την καλλιτεχνική ανάπτυξη που γνώρισε η περιοχή κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. 

Είναι χτισμένα με ντόπια υλικά, πέτρες ξύλα και σχιστόπλακες που βρίσκονται άφθονα στην περιοχή και διακρίνονται για το άριστο αποτέλεσμα, που οφείλεται στην τεχνική επιδεξιότητα των Ηπειρωτών μαστόρων. 

Στην περιοχή της Βίτσας υπάρχουν αρκετά μοναστήρια και εκκλησίες χτισμένες αρκετά παλιά με τον παραδοσιακό τρόπο από τους τεχνίτες της εποχής.

One of the most beautiful villages of Zagori, the picturesque Vitsa is characterized as a traditional settlement, and is distinguished by its particular historical, architectural and ecological interest.
It is located 36 km from the city of Ioannina, on the road of Central Zagori, the limits of the Vikos-Aoos National Park and at the beginning of the famous Vikos gorge.


Built in amphitheater of unparalleled natural beauty, impresses and invites its visitors to walk around the streets and discover its secrets.

It is a residential complex which stands out for the unity of the stone houses, churches, streets and squares, which makes it one of the most representative villages of Central Zagori.


It consists of two spatial units (districts), Ano Vitsa and Kato Vitsa. The main economic activities of the people revolve around farming and rural tourism.

Unique architectural interest are the churches of St. Nicholas, Koimiseos tis Theotokou and the Archangels, and the bridge of Missios over the river Voidomatis.


Churches and monasteries are scattered in Zagori reflect the richness and artistic boom of the region during the Ottoman period.

They are built with local materials, stones and wood slates which are abundant in the area and an outstanding result, due to the technical skill of Epirus workmen.


In the area of Vitsa there are several monasteries and churches built quite old in the traditional way by craftsmen of the time.

Language translated by Google Translator.

Πηγή: www.newsbeast.gr